روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به افزایش میزان سفر گردشگران خارجی به ایران از اشتیاق زیاد مردم ایالات متحده برای سفر به تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی کیش، نیویورک تایمز در گزارش خود می نویسد: لغو تحریم های ایران در ماه گذشته باعث افزایش مراجعه گردشگران به تورهای مسافرتی برای سفر به ایران شده است. در این میان هر چند وزارت خارجه آمریکا در مورد سفر به ایران هشدار داده اما با این وجود گردشگران آمریکایی به این موضوع توجه چندانی نکرده اند.

مجریان انجام تورهای مسافرتی در آمریکا می گویند وضعیت برای اعزام گردشگر به ایران چنان جالب است که آنها قصد دارند برنامه های جدیدی را برای اعزام مسافر به این کشور تدارک دیده و برای آنکه سهم بیشتری را از این زمان تاریخی تصاحب کنند به رقابت با یکدیگر برخاسته اند.

«باربارا بانکز» مدیر بازاریابی و توسعه سفرهای جدید در آژانس مسافرتی «ویلدرنس» در برکلی کالیفرنیا، در توضیح این مطلب می گوید: به نظر من این وضعیت شبیه وضعیت سفر به کوبا در زمانی است که دو کشور روابط خود را با یکدیگر از سر گرفتند.

به گفته باربارا بانکز، آژانس مسافرتی ویلدرنس برنامه سفر به ایران در فصل بهار را داشت که بلیط های آن تماما به فروش رفته و این آژانس در حال تدارک برنامه سفر به ایران در فصل پائیز بویژه در ایام برداشت زعفران است.

بانکز می گوید مشتریان وی می خواهند تا قبل از اینکه ایران به دلیل ازدیاد سفر گردشگران خارجی شلوغ شود از این کشور بازدید کنند.

به نوشته نیویورک تایمز، تا کنون بیشترین میزان گردشگران خارجی سفر کرده به ایران را اروپائی ها تشکیل می دادند. به گفته مقامات ایرانی در پائیز سال ۲۰۱۴ در مجموع پنج میلیون گردشگر خارجی به ایران سفر کرده اند و ایران می خواهد این میزان را به ۲۰ میلیون نفر برساند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه می نویسد: از جمله شواهدی که می توان برای افزایش سفر گردشگران خارجی به ایران به آن اشاره کرد تصمیم اخیر ایرفرانس برای قرادادن سه پرواز مستقیم به ایران در هر هفته است که از ماه آوریل آغاز می شوند.

این روزنامه در ادامه به جاذبه های گردشگری موجود در ایران و اینکه این کشور ۱۹ اثر ثبت شده در یونسکو دارد اشاره کرده است.

بر اساس پیش بینی کارشناسان یکی از مقصد های اصلی این گردشگران در ایران، جزیره زیبای کیش می باشد . 

 

پایان خبر – پایگاه خبری و تحلیلی کیش

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :