مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و نمایندگان بخش بازرگانی شرکت ایرباس در نشستی در جزیره کیش شرایط خرید جدید ترین انواع هواپیماهای ایرباس را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی کیش به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش،  در این نشست که صبح امروز سه شنبه ۲۰ بهمن در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد، نمایندگان بخش بازرگانی شرکت ایرباس در خاورمیانه، جدید ترین هواپیماهای این شرکت به ویژه مدل های neo 320 و neo 321 را با جزئیات کامل معرفی کردند.

دکتر مونسان در این نشست با تاکید بر عزم جدی دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور در فضای پس از تحریم ها گفت: زمان طولانی تحریم ها، هواپیماهای ما را فرسوده کرده است و خرید هواپیماهای جدید در اولویت برنامه های توسعه ای است.

وی با اشاره به اینکه جزیره کیش به عنوان قطب گردشگری کشور سالانه پذیرای یک میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر است گفت: با لغو تحریم ها، رونق مراودات بین المللی و تمایل گردشگران خارجی برای سفربه ایران پیش بینی می شود این رقم تا دهه آینده به سالانه ۶ میلیون گردشگر افزایش یابد و به همین دلیل نوسازی ناوگان هوایی کیش در جهت توسعه صنعت گردشگری از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

هواپیمایی کیش ایر

هواپیمایی کیش ایر

دکتر مونسان با بیان اینکه مزایای فعالیت های اقتصادی در کیش از جمله نیاز نداشتن به روادید برای سفر به این منطقه، معافیت های مالیاتی وگمرکی، و امکان ثبت شرکت با صد در صد سرمایه گذاری خارجی در کیش، تمایل فعالان اقتصادی را برای سرمایه گذاری در کیش افزایش می دهد افزود: باتوجه به اینکه در شرایط پسا بر جام شمار سرمایه گذاری های خارجی و تردد تجار و بازرگانان در جزیره کیش افزایش می یابد، خریداری هواپیماهای جدید با هدف راه اندازی خطوط جدید پروازی به کشورهای مختلف از مهم ترین اقدامات زیرساختی در جهت توسعه اقتصادی کیش است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص امکانات پیشرفته فرودگاهی کیش با اشاره به اینکه پیش از انقلاب نخستین پرواز هواپیمای کنکورد به ایران از مقصد نیویورک در فرودگاه جزیره کیش به زمین نشست گفت: در طرح توسعه فرودگاه کیش، یک باند ویژه نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر آماده می شود.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن ایران در مسیر کریدور پروازی، جزیره کیش با امکانات مناسب فرودگاهی می تواند به هاب ایرلاین های منطقه تبدیل شده و در مقایسه با کشورهای منطقه از جمله امارات عربی متحده به شرکتهای هواپیمایی خدمات مناسبی را با کیفیت بهتر و در عین حال قیمت مناسب تر ارائه کند.

دکتر مونسان همچنین از آغاز مراحل ساخت پایانه مسافری جدیدی در فرودگاه کیش به عنوان دومین پایانه بزرگ مسافری در کشور خبر داد و گفت: این پایانه تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با تاکید بر لزوم تسریع در روند ساخت و تحویل هواپیماهای خریداری شده ابراز امیدواری کرد شرکت ایرباس با فراهم کردن تسهیلات و روش های پرداختی مناسب سازمان منطقه آزاد کیش را در خریداری ده فروند هواپیمای جدید در کوتاهترین زمان ممکن یاری رساند.

نمایندگان شرکت ایرباس نیز در این نشست ضمن ابراز خشنودی از همکاری با ایران آمادگی کامل خود را برای معرفی محصولات، فراهم کردن زمینه عقد قرارداد خرید و تحویل سریع سفارشات به سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کردند.

به گفته نمایندگان این شرکت، ازدیاد سفارش های خرید، زمان تحویل هواپیماهای ساخته شده را طولانی خواهد کرد اما با توجه به در نظر گرفتن شرایط ایران و فرسوده شدن هواپیماها بدلیل تحریم های طولانی، شرکت ایرباس در صورت عقد قرار داد خرید با سازمان منطقه آزاد کیش تلاش خواهد کرد تا تحویل هواپیماهای خریداری شده در بازه زمانی کوتاه تری محقق شود.

قابلیت های متعدد انواع مدل های هواپیمای ایرباس از جمله، مسافت پروازی، حجم کابین مسافران، میزان مصرف سوخت، درصد اعتماد مخاطبان، درصد رشد سالانه سفارشات، تمایل مشتریان و ایرلاین های مختلف برای خرید هر مدل، تعداد و راحتی صندلی ها، پهنای راهروهای کابین مسافران، قدرت و ایمنی موتورها از مهم ترین مواردی بود که در خصوص هر یک از مدل ها مطرح شد.

در این نشست جمعی از معاونان سازمان منطقه آزاد کیش، و شرکت هواپیمایی کیش نیز حضور داشتند.

در پایان نیز دکتر مونسان از نمایندگان بخش بازرگانی شرکت ایرباس دعوت کرد تا در مدت اقامت خود در جزیره کیش ضمن بازدید از اماکن تفریحی وگردشگری، فرودگاه و بخش های مختلف این جزیره مرجانی، با توانمندی ها و فرصتهای سرمایه گذاری این منطقه آشنا شوند.

پایان خبر – پایگاه خبری و تحلیلی کیش

این خبر را به اشتراک بگذارید :