در روزهای پایانی سال شمار پروازهای روزانه فرودگاه بین المللی کیش از مرز۱۲۰ پرواز گذشت .

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی کیش به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، ثبت یک رکورد جدید در آمار پروازهای روزانه فرودگاه بین المللی کیش با انجام ۱۲۱پرواز در روز جمعه ۲۸ اسفند صورت پذیرفت.

۲۷ اسفند نیز۱۱۲ پرواز ۱۲ هزار و ۸۹۸  گردشگر را از استان های مختلف کشور به جزیره کیش انتقال دادند که در مقایسه با ۲۷ اسفند پارسال شاهد رشد ۴۰ در صدی پروازها و افزایش ۲۴ درصدی گردشگران بودیم.

به گفته فتاحی مدیرکل فرودگاه بین المللی کیش در مجموع پروازهای ۲۵ تا ۲۷ اسفند نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد رشد داشته و آمار گردشگران نیز ۴ درصد بیشتر شده است.

پیش بینی می شود  مجموع تعداد پروازهای ۲۵ اسفند تا  ۱۵ فروردین سال ۹۵ در فرودگاه بین المللی کیش از مرز دو هزار و۲۰۰ پرواز فراتر رود.

لازم به ذکر است فرودگاه بین المللی کیش پس از فرودگاه مهرآباد و مشهد سومین فرودگاه پر تردد کشور است که در مناسبت هایی مانند  نوروز، برای افزایش قابل توجه پروازهای روزانه آمادگی کامل دارد. 
با توجه به روند رو به رشد سفر به جزیره کیش، سازمان منطقه آزاد کیش در دو سال گذشته  با توسعه پایانه های این فرودگاه و ایجاد فضای مناسب زمینه سهولت تردد گردشگران را فراهم کرده است.

برج مراقبت جدید فرودگاه کیش  با امکانات و تجهیزات استاندارد، طراحی و ساخت  پایانه  مسافری با ظرفیت پذیرش سالانه چهار و نیم میلیون، ساخت هلی پورت، بهسازی و مرمت باند جنوبی، سیستم روشنایی و تعریض باند جهت فرود بزرگترین هواپیمای جهان که هواپیماهای ایرباس ۳۸۰ است از دیگر طرح های اجرا شده و در دست اجرا در فرودگاه بین المللی کیش است.

پایان خبر – پایگاه خبری و تحلیلی کیش

این خبر را به اشتراک بگذارید :